2013. május 31., péntek

Epres-habos sütemény.

A recept ötletet egy beszélgetés ihlette, ami a Facebook egyik csoportjában zajlott. Zsuzsanna hozott egy meggyes-habos süteményt, aminek kapcsán kialakult azután a beszélgetés. Felvetettem, hogy finom lehet ez a sütemény eperrel is. A vélemény az volt, hogy sülve/főve az eper összelottyad  puha lesz és ki fog folyni a krém. Nem voltam rest, az egész napos szakadó eső ellenére kimentem a kertbe, és leszedtem az epret, és nekiláttam a süteménynek. Már az eperkrém főzésekor szembesültem a ténnyel, hogy a krém úgy fog állni a sütiben szeletelés után is, mint a cövek! Így is lett. Reggel szeltem fel és bizony egy csepp krém sem folyt le, még annyi sem, mint a meggyesből. Így bebizonyosodott, hogy eperrel is isteni finom lett a sütemény.

Tehát a recept, ami egy kísérleti példány:

Hozzávalók
Tészta:
  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg Rama margarin
  • 2 ek porcukor
  • 1 cs sütőpor
  • 4 tojás sárgája
  • 1-2 ek tejföl vagy amennyit kíván a tészta
Töltelék:
  • 50 dkg eper
  • 2 cs citromos vagy vaníliás pudingpor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 1-2 kanál kristály cukor
  • kevés fahéj vagy 1 citrom héja
Tetejére:

  • 4 tojás kemény habja
  • 30 dkg cukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • kevés citromlé
Elkészítése:                                                                                                                                                                        A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, gombóccá formáljuk és 1 órát hűtőben pihentetjük. Nem muszáj, de még le kellett szednem az epret.




Ezután kinyújtjuk akkorára amekkora sütőedényünk van. 32 x 32-es vagy én például 28 x 19 cm-esben sütöttem, így vastagabbak a rétegek.
Zsírozzuk, lisztezzük tepsit, és így tesszük bele a kinyújtott tésztát. 180 fokon 5-7 percig sütjük.


Az epret többször váltott vízben megmossuk, TW Salátaszárítóban megszárítjuk. Kicsumázzuk. Beletesszük egy Mesterszakács Főzőedénybe, TW Krumplinyomóval kissé összenyomkodjuk és elkezdjük lassan főzni, mintha dzsemet készítenénk.

Amikor elég levet engedett ki az eper, hozzákeverjük a pudingporokat, cukrot, és sűrű krémmé főzzük. Mikor kész a krém belekeverjük a vaníliás cukrot, és aki szereti keverhet hozzá őrölt fahéjat is, vagy citromhéjat. Én ez utóbbit tettem hozzá inkább.






A krémet a tésztára simítjuk.

Visszatesszük a sütőbe, és megsütjük.









E közben a tojások fehérjét a porcukorral , vaníliás cukorral és kicsi citromlével jó kemény habbá verjük a Konyhaművész Pro Tálban és a majdnem megsült sütire tesszük, 5-6 perc alatt szép rózsaszínre sütjük.













Miután kihűlt, szeleteljük.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kókusz kocka

  Hozzávalók: 30 dkg liszt 15 dkg cukor 2 dl tej 1 cs. sütőpor 1 egész tojás 5 dkg vaj 3 ek olvasztott méz citromhéj őrölt fahéj őrölt sze...